Reklama

Reklama

Pleszew. Kowalew. Co z budową fermy drobiu w Baranówku? Urząd podaje nowy termin

Opublikowano: śr, 10 mar 2021 16:30
Autor:

Pleszew. Kowalew. Co z budową fermy drobiu w Baranówku? Urząd podaje nowy termin - Zdjęcie główne

Co dalej z budową fermy drobiu w Baranówku? (zdjęcie poglądowe)

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Pleszew. Kowalew. Czy w Baranówku powstanie ferma drobiu? Pleszewscy urzędnicy wydali właśnie nową informację w sprawie.

Reklama

Pleszew. Kowalew. Temat fermy drobiu w Baranówku ciągnie się od 2019

Przypomnijmy: o planowanej budowie fermy drobiu na terenie Baranówka w Mieście i Gminie Pleszew pisaliśmy już w grudniu 2019 roku.

Zgodnie z planami na ok. 25 hektarach może powstać 16 kurników. 

Pleszew. Kowalew. Co dalej z fermą drobiu w Baranówku?

Wspomniane tereny znajdują się m.in. w bliskim położeniu osiedla w Kowalewie - mieszkańcy wsi zorganizowali więc specjalne zebrania i wprost wyrażali swój sprzeciw wobec wspomnianej inwestycji.

Miesiące jednak mijały, a rozstrzygnięć we wspomnianej sprawie nie było. Dlaczego?

Jak pisaliśmy już na łamach "Życia Pleszewa" wszystko oczywiście przeciąga się z powodu pandemii, która wybuchła w ubiegłym roku. Daty wydania wielu decyzji administracyjnych – zwłaszcza tych skomplikowanych, wymagających opinii innych instytucji – były przesuwane.

W roku 2021 również wydłużono wydanie ostatecznej decyzji środowiskowej we wspomnianej sprawie. Na początku miała zapaść w styczniu, kolejny termin wyznaczono na marzec. Na jakim jest to obecnie etapie?

Pleszew. Kowalew. Kiedy zapadnie decyzja w sprawie fermy drobiu w Baranówku?

Jak informują władze Pleszewa sprawa dotycząca wydania decyzji środowiskowej - w związku z planowaną budową fermy drobiu wraz z infrastrukturą w miejscowości Baranówek (chodzi o nr działek 6/2, 7, 8 obręb Nowa Wieś, gmina Pleszew,) nie może zostać załatwiona w terminie przewidzianym w art. 35 Kpa. Dlaczego?

- Jest to związane z brakiem możliwości przeprowadzenia rozprawy administracyjnej otwartej dla społeczeństwa zgodnie z wprowadzonymi obostrzeniami w związku z epidemią COVID-19 - skutkującymi brakiem możliwości zorganizowania takiego zgromadzenia dla nieokreślonej ilości uczestników ze względu na zagrożenie epidemiczne [art. 26 ust. 11 i art. 21 ust. 2 rozporządzenia z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. 2021, poz. 367)] - czytamy w informacji pleszewskiego urzędu wydanej na początku marca.

Pozostaje pytanie: co dalej?

Termin załatwienia sprawy wyznaczono do dnia 16.04.2021 roku - informują urzędnicy.

Do tematu wrócimy.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (2)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 9 miesięcy temu | ocena +1 / -0

    Taki Se

    Weźcie wreszcie się do sprawdzenia kto, komu i za co , bo mnie już ponosi, że wszyscy wiedzą, gadają ale jakby co, to jak struś-glowa w piasek

    • 9 miesięcy temu | ocena +0 / -0

      andzrzej

      Ja nie wiem Taki se jak ty taki odważny to napisz .....